[Olafur Eliasson]1. Life and career
어린시절과 교육
올라퍼 엘리아슨은 1967년 코펜하겐에서 Elías Hjörleifsson과 Ingibjörg Olafsdottir 사이에서 태어났습니다. 그의 부모는 1966년 아이슬란드에서 코펜하겐으로 이민을 왔으며, 아버지는 요리사 그리고 어머니는 재봉사로 일을 시작했습니다. 그가 8살일 때 그의 부모는 이혼을 했고, 그는 엄마와 주식 중개인인 양아버지와 함께 자랐습니다. 예술가인 그의 친아버지는 올라퍼의 가족이 여름휴가를 지내던 아이슬란드로 다시 돌아갔습니다. 15세에 덴마크 얼터너티브 갤러리에서 자연경관 그림과 과슈 전시를 통해 첫 개인전을 가졌다. 그렇지만 올라퍼는 1980년대 중반 시작한 브레이크 댄스를 자신의 첫 예술작품이라고 했습니다. 두 명의 학교 친구들과 함께 그는 할렘 총 크루(Harlem Gun Crew)라고 불리는 그룹을 결성해서 4년 동안 클럽과 댄스홀에서 공연하다가, 결국 스칸디나비아 챔피언십에서 우승했습니다.
올라퍼는 1989년부터 1995년까지 Royal Danish Academy of Fine Arts에서 공부를 했습니다. 1990년에 Royal Danish Academy에서 여행 예산을 수여받아 올라퍼는 뉴욕으로 건너가 Williamsburg, Brooklyn에서 Christian Eckhart의 조교로 일하기 시작했고 현상학 및 Gestalt psychology에 관한 공부를 했습니다.
이력
올라퍼는 1993년 쾰른으로 옮긴지 1년후에 1995년 아카데미에서 학위를 받았고, 그 후 베를린에서 스튜디오를 운영했습니다. Hamburger Bahnhof 현대미술관 바로 옆에 위치안 3층짜리 기차역에서 처음 시작한 이 스튜디오는 2008년 Prenzlauer Berg에 있는 양조장으로 옮겼습니다.
1996년 올라퍼는 Buckminster Fuller의 전 친구이며 25년 경력의 건축가이자 기하학 전문가인 Einar Thorsteinn와 함께 일하기 시작했습니다. 처음으로 제작한 작품은 8900054라고 불리는, 직경 30피트(9.1미터) 높이 7피트(2.1미터)의 스테인리스강으로 된 돔형태였으며 마치 땅에서 자라고 있는 것처럼 보이도록 디자인을 했습니다. 우리가 생각하기에 겉으로 보이는 그 구조물이 아래에 거대한 또 다른 구조물의 일부가 아니라는 것이 환상적인 효과로 느껴집니다. Einar Thorsteinn의 기하학과 공간적인 지식은 올라퍼의 예술작품에 통합되어 보여지며, 종종 그의 기하학적인 램프를 이용한 작품 뿐만아니라 그의 대형 건축물, 터널 및 카메라 광학 프로젝트에도 보여집니다. 많은 프로젝트에서 다양한 분야의 전문가들과 협업을 했습니다, Einar Thorsteinn과 Sebastian Behmann(둘 다 공동작업자입니다.), 작가인 Svend Åge Madsen(The Blind Pavilion), 조경 건축가인 Gunther Vogt(The Mediated Motion), 건축 이론가인 Cedric Price(Chaque matin je me sens different, chaque soir je me sens le meme) 그리고 건축가인 Kjetil Thorsen(Serpentine Gallery Pavilion, 2007). "공간 연구를위한 실험실"로 설립된 올라퍼 엘리아슨의 스튜디오는 건축가, 엔지니어, 공예가 그리고 어시스턴트(2008년 기준 30명)로 팀이 이루어져 있어 설치 및 조각 그리고 대규모 프로젝트나 커미션과 같은 작품을 함께 고안하고 구성합니다.
그리고 올라퍼 엘리아슨은 Berlin University of the Arts의 교수로 있을 때, 2009년 4월 그의 스튜디오 건물 안에 열린 공간 실험 연구소(Institut für Raumexperimente, IfREX)를 설립했습니다.
<8900054>
원문
Olafur Eliasson was born in Copenhagen in 1967 to Elías Hjörleifsson and Ingibjörg Olafsdottir. His parents had emigrated to Copenhagen from Iceland in 1966, he to find work as a cook, and she as a seamstress. He was 8 when his parents separated; he lived with his mother and his stepfather, a stockbroker. His father, then an artist, moved back to Iceland, where their family spent summers and holidays. At 15 he had his first solo show, exhibiting landscape drawings and gouaches at a small alternative gallery in Denmark. However, Olafur considered his "break-dancing" during the mid-1980s to be his first artworks. With two school friends, he formed a group — they called themselves the Harlem Gun Crew — and they performed at clubs and dance halls for four years, eventually winning the Scandinavian championship.
Olafur studied at the Royal Danish Academy of Fine Arts from 1989 to 1995. In 1990, when he was awarded a travel budget by the Royal Danish Academy, Olafur went to New York where he started working as a studio assistant for artist Christian Eckhart in Williamsburg, Brooklyn and reading texts on phenomenology and Gestalt psychology.
Olafur received his degree from the academy in 1995, after having moved in 1993 to Cologne for a year, and then to Berlin, where he has since maintained a studio. First located in a three-story former train depot right next door to the Hamburger Bahnhof, the studio moved to a former brewery in Prenzlauer Berg in 2008.
In 1996, Olafur started working with Einar Thorsteinn, an architect and geometry expert 25 years his senior as well as a former friend of Buckminster Fuller. The first piece they created called 8900054, was a stainless-steel dome 30 feet (9.1 m) wide and 7 feet (2.1 m) high, designed to be seen as if it were growing from the ground. Though the effect is an illusion, the mind has a hard time believing that the structure is not part of a much grander one developing from deep below the surface. Thorsteinn's knowledge of geometry and space has been integrated into Olafur's artistic production, often seen in his geometric lamp works as well as his pavilions, tunnels and camera obscura projects.
For many projects, the artist works collaboratively with specialists in various fields, among them the architects Thorsteinn and Sebastian Behmann (both of whom have been frequent collaborators), author Svend Åge Madsen (The Blind Pavilion), landscape architect Gunther Vogt (The Mediated Motion), architecture theorist Cedric Price (Chaque matin je me sens différent, chaque soir je me sens le même), and architect Kjetil Thorsen (Serpentine Gallery Pavilion, 2007). Studio Olafur Eliasson, which the artist founded as a "laboratory for spatial research", employs a team of architects, engineers, craftsmen, and assistants (some 30 members as of 2008) who work together to conceive and construct artworks such as installations and sculptures, as well as large-scale projects and commissions.[8]
As professor at the Berlin University of the Arts, Olafur Eliasson founded the Institute for Spatial Experiments (Institut für Raumexperimente, IfREX), which opened within his studio building in April 2009.
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